2019年1月23日水曜日

日本の歴史 ②" Kofunn - Asuka period

②" Kofunn - Asuka period
 As agricultural culture develops, rural society moves from village to country to wide unification of regions, rulers such as clans of strong power emerge.
A magnificent tomb for these rulers appeared from around the third half of the 3rd century, a gap between rich and poor also occurred, showing a transition to a class society.
The lifestyle tools of the "Kofun period advanced by progressive technology brought by Chinese and Korean visitors.
 Imperial Court and local powerful families in rural areas controlled the specific technology group centered on visitors, in order to secure living tools for themselves.
 And to monopolize their skills, but the technology there is parent-child relationship It is thought that it was transmitted in.
In the latter half of the Kofun period, the unification of the country was established by the Yamato region.
Imperial Court was mainly placed in the Asuka area.
Buddhism was transmitted in the middle of the sixth century, and it gave great direction to the development of Japanese culture.
In addition, technicians such as woodworking and metalworking came from the Korean Peninsula for the construction of temples and the production of Buddha statues, and these technologies developed dramatically.

② 古墳・飛鳥時代
   農耕文化が発展すると、農村社会は村から国へと広い地域の統一への動きが見られ、強い権力を持った豪族などの支配者が出現します。
3世紀後半頃からこれら支配者のための壮大な墳墓が現れ、貧富の差も生じ、階級社会への移行を見せます。
  古墳時代の生活用具は、中国や朝鮮からの渡来者がもたらす進んだ技術によって進歩拡大しました。
朝廷や地方の豪族たちは自己のための生活用具を確保し、その技術の独占を図るため、渡来者を中心とした特定の技術集団を支配下に置きましたが、そこでの技術は親子関係の中で伝えられたと考えられます。
  古墳時代の後期には、大和地方による国の統一が成立しました。
朝廷は主として飛鳥地方に置かれましたが、6世紀の中頃に仏教が伝わり、日本の文化の発展に大きな方向性を与えることになります。
また、寺院の建設や仏像の製作のために、木工、金工などの技術者が朝鮮半島から渡来し、これらの技術は飛躍的に発展しました。



0 件のコメント:

コメントを投稿